۱۳ لاری-کمک-بشردوستانه-پاکستان-به-کابل-رسید

مسوولان وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان افغانستان از کمک ۴۰ لاری مواد خوراکی و غیر خوراکی پاکستان خبر داده و می‌گویند که حدود ۱۳ لاری آن به کابل رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد ارسلان خروتی، معین وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان کشور، امروز سه‌شنبه( 21، جدی ) در یک نشست خبری گفت: پاکستان حدود 40 لاری مواد خوراکی و غیر خوراکی را به افغانستان کمک کرده که از این میان 13 لاری به کابل رسیده است.

آقای خروتی بیان کرد که این کمک‌ها بسنده نیست، جامعه جهانی باید به کمک‌های بشردوستانه شان ادامه دهد. زیرا این کمک‌ها در ولایات برای خانواده های مستحق توزیع خواهد شد.

وی افزود؛ در حال حاضر کشور‌های پاکستان، قزاقستان، چین، ایران، هندوستان و عربستان سعودی مواد خوراکی و غیر خوراکی به مردم افغانستان کمک کرده‌اند. اما این کمک‌ها در شرایط بحرانی کافی نیست و باید بیشتر تلاش شود.

در همین حال، فضل باری فضلی، معین وزارت زراعت و آبیاری گفت که اکنون، 50 هزار تن گندم را پاکستان و 50 هزار تن دیگر را هندوستان کمک کرده که از این میان حدود 18 صد تن شان به کابل رسیده و در مرکز و ولایات توزیع خواهد شد.

آقای فضلی اظهارداشت: قرار است 21 هزار تن گندم در 16 ولایت کشور در بدل کار توزیع شود. حدود 95 الی 97 درصد پروژه کار در بدل گندم در مرکز و ولایات تطبیق گردیده است.

وی اضافه کرد که اکنون 66 هزار تن گندم در سیلوی مرکزی موجود است. از طریق سیلوهای هرات، بغلان، بلخ و کابل برای مستحقین توزیع می‌شود.

این درحالی است که براساس آمار سازمان جهانی غذا، بیش از نیم جمعیت افغانستان در معرض« گرسنگی شدید» قرار دارند.

۱۳ لاری کمک بشردوستانه پاکستان به کابل رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد